tirsdag den 27. august 2013

New York, New York - Part 2!

Idag var helt igennem fantastisk. 
Startede ligesom igår med sightseeing fra omkring kl 9, til 12.30 ca. 

Idag så vi det indre New York. Times Square, Madison Square Garden, Empire State building, Grand Central, Central Park, Fith Avenue... Alle de der ting! Utroligt flotte steder! Er helt forelsket i New York!

Man kan tydeligt mærke forskellen på at gå rundt på Broadway og på Times Square. Vi var helt chokerede over hvor stille og roligt der var på Broadway. Man forestiller sig virkeligt at New York er en stor travl og stresset by, men sådan opfatter man det ikke på Broadway. Der var ikke sådan vildt mange mennesker og sådan. På Times Square er der vildt travlt. Taxier der dytter af hinanden hele tiden, sygt mange mennesker over alt, folk der står i kostumer for at få folk til at give dem penge. 

Times Square er helt fantastisk! Helt klart et af mine yndlings steder i New York! Utroligt stort og flot! Og tingene er vildt billige. Stort set alt jeg har købt har været til halv pris af hvad det koster derhjemme, så jeg er lykkelig!

Central Park er utroligt smuk! Der er vildt hyggeligt og stille og roligt. Folk løber, er ude og gå med deres hunde, har picnics, går en tur med deres børn eller kæreste. Jeg blev ret overrasket da vores tourguide, Mike, viste os en statue af selveste H.C. Andersen. Det havde jeg alligevel ikke regnet med at se i New York i midten af Central Park. Udover det var der også en statue af Alice in Wonderland, som vi selvfølgeligt liiige fik taget en masse gruppebilleder ved.  Og så var der selvfølgeligt den flotte tunnel, hvor Chuck og Blair (Gossip Girl fan her!) blev gift under. Helt vildt sjovt at se efter jeg så det afsnit for en uge siden eller lignende. Anyway! Bla Home Alone er filmet der, hvor Kevin løber ned ad trapperne, og Enchanted hvor de har den store sang-scene. Fantastisk at tænke over! Udover alle de ting, så kan man også se mindestedet for John Lennon. Han døde vidst tæt på parken. 

Efter en lang dag, var det rart at komme hjem på hotellet og slappe af og få pakket. En halv time efter vi kom hjem havde vi flight-meeting, så nu er vi 100% klar til den lange dag imorgen. Er heldigvis ikke alene, har en sød pige fra Norge med mig, som skal bo i samme område og som skal gå på min skole osv. Skønt! Hver aften har vi haft noget mad og frugt med over på hotellet, som vi spiser inden mødet. Maden her på hotellet er ret ringe, og badet er helt vildt sært. Men sengen er vildt behagelig, og det er jo det vigtigste! 
Skal op kl 3 i nat, ju-hu. I kan sikkert mærke min begejstring helt derhjemme i Danmark. 

I får lige nogle billeder fra min sidste dag her i New York:

John Lennons mindested.

Central Park.

Den kendte trappe/tunnel.

H.C. Andersen.

Explorius gruppen.

Times Square. 

Grand Central station. 

Grand Central station.

1 kommentar:

  1. Skønne billeder :))))
    Nyd turen og pas godt på dig selv!
    Kys og kærlighed :*)

    SvarSlet