onsdag den 28. august 2013

Ankomst

Idag var jeg så heldig at jeg skulle op kl 3 om natten! Juhuuuuuuu........... 
Jeg skulle til JFK for at flyve til Charlotte lufthavn kl 6 med 6 andre søde udvekslingsstudenter fra Explorius. Derefter blev vi splittet op. Jeg fulgtes så med to andre - Sunniva fra Norge og Antti fra Finland. Super søde typer. Sunnivas værtssøster er min værtssøster bedste veninde - FYI. Haha. 
Da vi så efter lidt over 10 timers rejse ankom til Traverse City lufthavn stod vores søde værtsfamilier selvfølgeligt og ventede på os med bannere de selv havde lavet osv. Har aldrig følt mig så velkommen før! De er helt vilde efter at lære en at kende og sørge for at man har det godt. De virker virkeligt som nogle af de sødeste mennesker nogensinde! Er super glad for at de valgte mig!







Da vi havde taget nogle billeder sammen og taget vores kufferter osv, tog Sunnivas værtsfamilie og min ud og spise sammen. Det var super hyggeligt! Vi tog på en mega hyggelig restaurant der hedder Outback Steakhouse. Min værtssøster, Louise, og jeg delte et specielt tilbud med en forret, hovedret, apetizers og selvfølgeligt dessert. Fik den bedste kartoffelsuppe jeg nogensinde har smagt! Og en vildt lækker grillet kylling med pommes frites og så delte vi en cheesecake - mega lækkert mad! 

Efter vi havde spist gik vores familier hver til sit, og vi kørte lige hurtigt i Target (lidt ligesom Ikea, bare flere ting), inde i et center. Vi skulle lige hente et par ting, og jeg fik selvfølgeligt lige købt mig et par Vans. Mega glad nu! 

Derefter kørte vi hjem, det tog ca en time eller halvanden. Michigan er super smukt og vildt hyggeligt at køre igennem! Vi så solnedgangen ud over en sø, da vi kørte forbi den. Vildt smukt! Er allerede helt forgabt i Michigan! Og Onekama virker bare så utroligt hyggeligt! Det bliver skønt at bo i en lille by! Kan mærke det. 

Da vi kom hjem viste mine værtssøstre mig rundt. Da vi kom til mit værelse blev jeg vildt overrasket over hvor stort et værelse jeg har fået. Det er super skønt! Væggene er lyserøde, virkeligt er helt vildt sødt! Elsker den tøsede stil! Jeg har en dejlig seng, et skrivebord, en garderobe (som egentligt allerede er fyldt op, hæhæ...), en kommode, et natbord og så en masse hylder fyldt med bøger. 
- Jo mor, jeg vil rent faktisk prøve at læse nogle af dem. Det bliver højst sandsynligt nok Twillight eller lignende...

Derefter satte vi os ved køkkenbordet og planlagde mit skema til skolen. Har bl.a. valgt: spansk, engelsk, World history, geometry, art, study hall og idræt. Det bliver nu meget skønt. Jeg har det samme skema var dag hele ugen, så jeg lærer det nok hurtigt!

Imorgen skal jeg ind på skolen og snakke med dem om mit skema og alt muligt andet, sandsynligvis ud og spise med mine værtssøstre, se årets første fodboldkamp - yep, skal sidde og heppe på vores amerikansk fodbold-team. Bl.a. fordi jeg skal se hvad cheerleaderne laver, eftersom de har været igang i noget tid nu, så Sunniva og jeg skal til at lære det hele. Det bliver fint nok. Vi er vidst ca 15 på holdet, så det er super! Derefter skal vi til en velkomstfest ved den svenske udvekslingsstudent som bor i Manistee. Det bliver super hyggeligt! Fredag skal jeg ud og spise med mine værtssøstre og deres søde mormor. Glæder mig til at møde hende!

Derefter gik jeg op og begyndte at pakke ud. Fandt mine gaver frem til familien og gik ned og gav dem til dem. De blev vidst ret glade. De skyndte sig i hvert fald at tage smykkerne jeg gav dem på, og så selvfølgeligt smage på chokoladen jeg havde med til dem. 

Derefter fik jeg pakket helt ud, og nu har jeg egentligt styr på alting. Kl er snart 1 her, så jeg har ikke sovet i 22 timer. Tror jeg vil slutte af for idag. I må MEGET gerne smide en kommentar eller noget. Vil elske at høre fra jer :-) Og hvis nogen vil have min adresse til her i Onekama, så skriv lige en privatbesked til mig. Jeg vil virkeligt elske at få et brev (eller en pakke selvfølgeligt) engang imellem. Sådan noget betyder meget for mig. 

Godnat!

1 kommentar:

  1. En pakke :0))))
    Det kommer da ikke bag på mig;D
    Glæder mig til at se billeder fra området og huset!!!

    SvarSlet