mandag den 26. august 2013

New York, New York!

Dagen igår var LANG! 
Vågnede kl 7, mødtes med de andre Explorius elever kl 11 i lufthavnen, checkede ind kl 12, sagde farvel (var jeg vidst alligevel ikke helt klar til) til min familie, fløj til London kl 14 for så at mødes med de andre Explorius elever fra hele Skandinavien. Fløj derefter videre til JFK kl 18, landede i JFK kl 02 i dansk tid hvorefter vi så skulle vise vores papirer og pas. Derefter ventede vi i mega lang tid på en der var inde og blive forhørt og derefter på at en anden meldte at hendes kuffert ikke var dukket op. Kort sagt nåede jeg at have været vågen i 24 timer inden jeg kunne ligge mig til at sove. Men det har været hele den lange tur værd! 

Jeg er allerede dybt forelsket i store New York! Folk er så søde og smilende og ikke mindst gæstfrie! Elsker det! Vi startede med at køre rundt i tourbussen med vores guide, Mike, i ca 20 minutter hvor han kom med en masse spændende og sjove facts om stort set alt der er rundt omkring i New York. Efter de 20 minutter steg vi af bussen og gik igennem en stor og flot bygning hen mod Ground Zero. Så gik vi mod Broadway og så ting rundt omkring der. Vi stod så på en færge mod Frihedsgudinden. Mega fedt! Efter vi havde set den tog vi mod Brooklyn og stod og kiggede over på NY. Det var fantastisk! Kan ikke rigtigt opfatte at jeg er i New York. Min drømmeby! Det er alt for vildt til jeg kan rigtigt kan forstå det. Har virkeligt læmge drømt om at komme hertil, og her er jeg så! Det er så urealistisk. 
Efter Brooklyn fik vi 4 timer og 45 minutters frihed på Broadway, Soho og Chinatown! Fantastisk område at gå rundt i! Skønne butikker! 

Kort fortalt, så elsker jeg USA efter ikke engang 24 timer her! Her er bare så fantastisk! Lige som jeg havde forestillet mig! 

Lige nogle billeder fra dagens oplevelser:


Frihedsgudinden.



Anna x3 fra Danmark, super søde tøser!


New Yoooork.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar